01.12.2005., četvrtak

prdalačka gimnazija dr. Prdivoj Bučni


Sat hrvatskoga jezika


Često se pitate, makar ne bili svjesni toga, kakve nam prdvoljive riječi dariva naš hrvatski jezik. Moje je da vam ih predstavim, a vaše je samo da zdravo prdite.

Prda – iliti stražnjica, rit, guzica, dupe, kanta, masa. Dio tijela kojim gruvamo plotune i ne mislimo na posljedice. Kaže Anić navodeći primjer: «platit će ti prda» što bi značilo «platit ćeš, nastradat ćeš, ja sam trudna»

Prdalo – osušen i napuhan svinjski mjehur kojim se djeca igraju kao balonom ili loptom. Kasnije su cijele svinje punili plinom kako bi se cijeli razred mogao igrati balonom, sve dok jednog dana nije došao čiča i cigarom pretvorio sebe i svinju i pola dvorišta u krater.

Prdež – književni hrvatski kaže «ispuštanje vjetrova». Međutim «ispuštanje vjetrova» nema potrebnu težinu pojma «prdež». Svojom zvučnosti riječ prdež direktno aludira na glasan, mastan i gust vjetar kojeg je posljedica palež. Ponekad čak i smrdi na nju.

Prdimiš – čovjek bi pomislio da se radi o nabildanom tipu čiji zvukovi prdca su nalik sviranju o travku ili češalj. Međutim riječ je o prid . indekl. ob. u: ~-farba etnol. podr. pepeljasta, neodređena boja (npr. kose ili neuglednog konja kojem se na trbuhu skorilo govno)

Prdizvek – tu sam morao obrisati pokoju suzu. Kad bi me pitali kako bih opisao sebe u najkraćim crtama, ja bih onako s pol kurca i oba jaja, ladno, ali moćno rekao PRDIZVEK. Za ovaj pojam postoje tri objašnjenja, a ja se vidim barem u dva… 1. onaj koji glasno ispušta vjetrove (taj sam nedvojbeno) 2. onaj koji mnogo i besmisleno govori, koji brblja gluposti (pa baš ne govorim previše, ali zato pišem mnogo i besmisleno) 3. soj graha (ako nisam nastao od graha, a ono mi je fetus bio nalik njemu).

Prdjeti – o ovome ne treba puno razglabati samo ću prepisati ono što piše u Aniću, a svaku prazninu shvatite kao pauzu između dva prdca koja igrate povodom radničko sportskih igara u prdenju.
(prditi) nesvrš. prema svrš. prdnuti (pril. sad. prdeći, gl. im. prdenje) vulg.1.ispuštati plinove iz crijeva; puštati vjetrove 2. pren. pejor. razg. govoriti gluposti, pričati besmislice
silom prđi rđom smrđi – pravi se bogat i imućan, a jadan je i siromašan. To su ovi što voze aute na kredit, a u frižideru imaju dvije osušene šnite parizera.
gudio, prdio (nitko te ne sluša) – uzalud je govoriti, javna riječ nema smisla, ništa se ne može postići ukazivanjem na što. Gudio ja ili prdio, muzika je ista.
sitoj majci djeca prde– gdje je blagostanje ili dobro stanje tu je i obijest. Mnogim današnjim sitim majkama djeca prde, šta prde, gruvaju.
ja ga krstim, a on prdi - gluh je na najbolje savjete, ne obadaje to što mu govorim. Sjebao mu metan mozak i pužnicu.
prdnuti u varičak - iznevjeriti, zakazati, zatajiti. Znalo mi se dogoditi da pred snošaj prdnem u varičak, pa odem na wc, kunem, molim, navlačim, gladim, tepam, sve dok mi ne pokaže koliko paučine ima na plafonu.

Prdonja – 1.onaj koji stalno pušta vjetrove 2. dosadna, nekorisna, uzaludna osoba.
JA JESAM PRDONJA, ALI NISAM PRDONJA- ovo stoji uz rang Hamletovom BITI IL' NE BITI.


literatura: Vladimir Anić, Rječnik hrvatskoga jezika, Novi liber, Zg, 1998.



- 13:50 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
ČASOPIS TARZAN
glavni i odgovorni urednik: Sisajed


izdavač:www.blog.hr

novinski majl:
objes(e)ne@sise.hr